VŠE JE JEDNOU POPRVÉ.

ZASE CESTUJEME.

A je to tady zase. Opět jsme na cestě.

Tentokráte směřujeme na Tchaj-wan, Vietnam, Indie. Začínáme 1.1.2020 na Tchaj-wanu a končíme 31.3.2020 v Indii. Ty 3 měsíce mi připadají jako malý odskok z Čech. Oproti poslední cestě, která trvala 15 měsíců je to pouhý výlet.

TCHAJ-WAN

1.1. – 14.1.2020

Dříve nazývaný Formosa, je spolu s několika dalšími ostrovy součástí Čínské republiky. Tu velká většina států světa jako nezávislou neuznává. Čínská republika je úřední název pro Tchaj-wan.

Rozkládá se u jihovýchodního pobřeží Číny, rozloha je 35 980km2, počet obyvatel je 23,5 milionů. Hlavním městem je Taipei.

Naše cesta začíná už 30.12.2019. Odjíždíme z Jindřichova Hradce vlakem do Prahy. Spíme v letištním hotelu, který je umístěný mezi terminály 1 a 2. Je to pro nás velmi praktické, protože ráno, 31.12.2019, odlétáme v 7 hodin směr Frankfurt a odtud v 10,40 hodin přímý let na Tchaj-wan. Tam přiletíme 1.1.2020 v 6,10 hodin jejich času. Po „našem“ ve 23,10 hodin.

Ano, trávíme Silvestra v letadle. No, vše je jednou poprvé. Jsme zvědaví, jestli se bude o půlnoci něco výrazného dít. Letíme totiž s China Airlines. Takže podle jejich času proběhne křesťanský Nový rok cestou. Buddhistický je až v únoru.  Tak uvidíme.

A viděli jsme. Nedělo se totiž vůbec nic. Střídavě jíme, spíme, jíme, spíme. Tedy hlavně já. Pepa tuto činnost prokládá sledováním filmů.  Těch skoro 13 hodin přímého letu je dost dlouhých. Starají se o nás moc dobře. Dostáváme oběd, později i večeři, mezitím kávu a další pití. Dokonce i drobnost k snídani.

No, a když se z kokpitu loučí kapitán, tak všem přeje – Happy New Year. Takže to je naše aktuální oslava Nového roku.

Hned po proběhnutí příletových procedur, když už sedíme v hale letiště, posílám zprávu přes WhatsApp synovi do Čech. Obratem volají i s obrazem zpět. Je totiž zrovna 23,59 hodin evropského času. Takže náš Nový rok. Na dálku si ťukáme, my s jägermaistrem v „petce“ a “ mladí“ se sklenkou šampaňského. Vzájemně si přejeme Nový rok. Mladí slaví dál a my jdeme hledat bankomat a autobus do města.

TAIPEI

1.1. – 5.1.2020

Hlavní město Tchaj-wanu. Leží na severu ostrova. Počtem obyvatel, 2,6 mil., se neřadí mezi největší světová velkoměsta. Hustota zalidnění je ovšem vysoká. Téměř 1000 ob./ km2. Přesto je zde hodně zelené plochy, spousty parků, rozlehlá prostranství.

Město je zaměřeno na průmysl elektrotechnický, textilní, hutnický s výrobou lodí a motocyklů. Těch tady jezdí opravdu moc, moc a ještě mnohokrát moc.

Spousta mladých lidí sem přichází studovat na některou z mnoha vysokých škol a univerzit. Potkáváme i studenty z Evropy.

Turisticky má Taipei také co nabídnout.

My začínáme naši odyseu v areálu NÁRODNÍHO PAMÁTNÍKU, který je zasvěcen osobě generála Čankajška. Ten zde má velkou bronzovou sochu.

Před ní stojí nehybně na stráži dva vojáci. A jak už se stalo naším dobrým zvykem, být ve správný okamžik na správném místě, jsme zde zrovna ve chvíli, kdy pro tuto stráž přichází tříčlenná suita, která je odvádí k další veledůležité akci. A tou je – spuštění, složení a odnesení státní vlajky. Ta vlaje venku na vysokém stožáru. Pro všechny přihlížející je to zajímavá atrakce.

Další den jdeme do chrámu, který je zasvěcen jednomu z největších filosofů, který kdy žil. CONFUCIUS TEMPLE. Je zde i škola konfucianismu. Ale tam fakt chodit nebudeme.

Poslední celý den v Taipei věnujeme asi největší atrakci ve městě. Mrakodrapu TAIPEI 101. Je to impozantní budova. Má 101 pater, výška je 509 m. Vzhledově je podobný stonku bambusu, což má výhodu při tajfunech a zemětřesení. Každá sekce tvoří samostatný celek a tím je celá budova bezpečnější. Taiwanci říkají, že když při zemětřesení spadne Taipei 101, spadne každá budova ve městě.

Mrakodrap byl vystavěn v letech 1999 – 2004. Až do roku 2009 byl nejvyšší budovou světa. Poté mu prvenství “ sebral “ Burdž Chalífa v Dubaji se svými 829 m.

Po čtyřech dnech v hlavním městě, pokračujeme autobusem směrem k jihu, do města YILAN. Cesta je rozhodně zvláštní. Jedeme zhruba hodinu a z tohoto času dobrou polovinu v tunelech. A ty jsou opravdu dlouhé. Když je náhodou vidět příroda, tak kopce, pokryté hustými lesy. A tak je jasné, proč tunely.

Město YILAN má také, pro nás, velkou zvláštnost. Všude jsou rýžová pole. Uprostřed nich stojí domy. Teď jsou pole pod vodou, takže celek působí hodně podivně.

Jinak tady nic výrazného není, takže po dvou dnech pokračujeme v cestě do města CHUA-LIEN. Ale to až příště.

Milena

Příspěvek byl publikován v rubrice Cestopisy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.