Z VÝCHODNÍHO NA ZÁPADNÍ POBŘEŽÍ

HUALIEN

Po nepříliš zajímavém městě Yilan, přijíždíme do Hualienu. To už je jiná káva. Jsme stále na východním pobřeží, ale už u moře. A to vytváří okamžitě jinou atmosféru. Hned tam, samozřejmě, jdeme.

Na koupání to ještě není, ale stejně jsme šťastní. Svítí slunce, pofukuje větřík. Moc lidí tady není. Jdeme podél pláže a hledáme nějaké příhodné kamínky do sbírky. Jsou zde rozmístěny žulové sochy různých vodních živočichů.

Hlavním důvodem, proč se jezdí do města Hualien je blízkost Národního parku TAROKO. I my tam další den jedeme. Cena oboustranné jízdenky i se vstupenku je 250 TN$. Vydělte si to 1,3 a máte české koruny. Není tady draho.

Národní park Taroko je rozlehlá oblast, ležící SZ směrem od města. Můžete zde strávit jeden den jako my, ale i mnohem delší dobu. Zvolit si kratší trek do 10 km nebo dlouhý, to vlastně ani nevím jak moc.

Pochodujeme kaňonem, kterým protéká bystřina. Jdeme po cestičce, která je  vysekaná ve skále. Obrovské kameny, ležící ve vodě, dokreslují tajuplnou atmosféru. Je tady krásně. Počasí máme tak akorát.

Cestou Pepovi cosi říkám a najednou se česky ozve:“ Jo, tudy to půjde.“ Míjíme se s mladým mužem, který je už od srpna na cestě kolem světa. Chvíli si povídáme co a jak. Poté si vzájemně přejeme šťastnou další cestu a jdeme si po svých. Jsou to milá setkání.

Z Hualienu odjíždíme vlakem na západní pobřeží do města KHAOSIUNG. Jedeme zhruba 5 hodin. Přes šířku ostrova v jeho jižní části. Vlak je ale nadmíru pohodlný, takže žádný problém.

KHAOSIUNG je druhé největší město po Taipei. Je to přístav, město muzeí a galerií. Spousta lidí, aut a hlavně skútrů.

I toto město má svou zvláštní budovu. Částečně hotel,částečně kanceláře. Stojí v blízkosti budovy pro veletrhy. Zrovna je tam automobilový. A zastoupení má i naše Škoda auto. Je to hezký pocit.

Posledním městem na Taiwanu, které navštěvuje je bývalé hlavní město TAINAN. To ale mluvím o daleké minulosti. Je zde spousta chrámů zaměřených na  buddhismus, taoismus, konfucianismus. A kde se vzal, tu se vzal i křesťanský kostel.

Tainan je městem, kde jsou i soliska. Velké mělké nádrže mořské vody, ze kterých se po odpaření získává sůl.

Náš pobyt na Taiwanu po 14 dnech končí. S Pepou se shodujeme, že je to naprosto dostačující doba. Myslím, že vše podstatné a důležité jsme viděli.

Další naší destinací se stane VIETNAM. Začínáme v bývalém SAIGONU, dnešním HO ČI MINOVO městě. Tak se mějte a příště.

Milena

Příspěvek byl publikován v rubrice Cestopisy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.